Pioneers Ultimate club sound system

No-Name

No-Name

Querschläger
Dabei seit
31 Jul 2011
Beiträge
198
Reaktionen
0
Hachja, wie man es schon im Titel erahnen kann haut Pioneer nun noch 2 Lautsprecherserien hinaus.
GS_WAVE.jpg

GS-WAVE are dance floor stacks with wide dispersion, designed to deliver sonic clarity and high SPL across the whole frequency range.

XY.jpg

The XY series is more compact in size without compromising sound quality. Designed for use as DJ booth monitors or as PA speakers in smaller rooms, the XY series offers a wide array of rigging options for installation. The whole system is supported by Powersoft K-Series DSP amplifiers, which come with pre-set data to maximise the performance of the speakers.


GS-WAVE series featuring GSA technology

The ultimate club system, the three-meter tall GS-WAVE floor stack delivers a warm, solid sound you can feel. Features:

A multi-fold hyperbolic horn subwoofer with large horn extension for a deep subsonic bass
Two high-power low to mid range speakers for a tight, punchy kick
Acoustic lens with a 110-degree dispersion and crystal clear high frequency sound
Wide frequency response
Transmission line design for maximum efficiency

XY series of in-fill speakers

Designed for use as monitors or in bars and lounges, the high power XY series in-fill range features:

DJ booth monitor speakers available in 12-inch or 8-inch versions, rotatable horn with wide dispersion of 90 x 60 degrees, and extremely high quality internal passive crossover with separate cooling zones
A dual 15-inch quasi-bandpass subwoofer and a reflex-loaded 18-inch subwoofer with ceramic driver delivering impressive frequency response
Robust enclosure made from premium multi-laminate birch plywood
Multiple installation options, with brackets, pole mounts, top hats, flying cradle and other accessories for quick set-up

Main specifications
GS-WAVE Series
Multi-fold hyperbolic horn subwoofer
WAV-SUB
Large horn extension for WAV-SUB
WAV-HORN
Dual 15-inch high-power upper bass box
WAV-LOW
Twin acoustic lens and horn with two coaxial compression drivers
WAV-LENS
Omni-directional super tweeter pod
WAV-TWPOD

XY Series
12-inch 2-way loudspeaker
XY-122
8-inch 2-way loudspeaker
XY-81
18-inch bass reflex subwoofer
XY-118S
Dual 15-inch quasi-bandpass subwoofer
XY-215S


Quelle

Den Großteil wird es mMn nicht interessieren aber man kann es trotzdem mal posten :d
 
Ach du meine Güte. Jetzt kommt's noch soweit, dass solche Dinger auf Ridern stehen, nur weil Pioneer drauf steht. Warum nennen sie die Serie "Wave", wo die neue DJ-Generation doch fast nur mit MP3 auflegt? :p

Optisch ist das irgendwo zwischen Turbosound, F1, Void, alte JBL... Wenig revolutionär.

Die XY Serie (ob die wohl auch ungelöst ist? :D) erinnert bei den Tops stark an die QSC-K-Serie.

Ich bin gespannt, ob die Dinger in Pioneer-Manier völlig überteuert angeboten werden und wie die Lautsprecher klingen.

Danke für die Info. Ich dachte spontan an eine Ente, aber das scheint tatsächlich ernst gemeint...
 
Sind ja vom Design her ganz Hübsch nur kann man davon ausgehen, dass es viel zu teuer sein wird fürs Gebotene.

Die Djm Serie klingt auch nicht so gut wie es von einem Mixer in Der Preisklasse zu erwarten wäre und ich denke das wird sich auch im Lautsprecher Segment so fortsetzen..

MfG
 
Auf Facebook hat es sich so angehört als solle die Serie der Funktion 1 Konkurrenz machen.
 
Das Zeug ist halt 1zu1 von Gary Stewart.
(https://www.facebook.com/gary.stewart254)

Mit das Beste was Clubtontechnik meiner Meinung nach bieten kann.
Ich freue mich für die Witwe da sie dafür sicher einen guten Batzen an Kohle sieht, für mich freut es mich weniger bleibt nur zu hoffen das die Sachen teuer werden und nicht verramscht werden.

Das Pioneer auf der Suche nach einem NY Style Clubsystem war (um so auch ihren Ruf bei dieser doch immer stärker wachsenden Gruppe) war immer wieder zu hören.

Für mich ist das komischste daran das hinter dieser Art Lautsprechersyteme eine Kultur steht die so gar nicht zu Pioneer passt.
Gary Stewart hat zB immer Urei 1620 als Mixer verbaut und ein mochte die DJM Mixer gar nicht. :D
 

Neue Themen


Zurück
Oben