Audiopad!

P
purefuture
Member
Reaktionen
0
http://web.media.mit.edu/~jpatten/audiopad/

"It is a composition and performance instrument for electronic music which tracks the positions of objects on a tabletop surface and converts their motion into music. One can pull sounds from a giant set of samples, juxtapose archived recordings against warm synthetic melodies, cut between drum loops to create new beats, and apply digital processing all at the same time on the same table. Audiopad not only allows for spontaneous reinterpretation of musical compositions, but also creates a visual and tactile dialogue between itself, the performer, and the audience.

Audiopad has a matrix of antenna elements which track the positions of electronically tagged objects on a tabletop surface. Software translates the position information into music and graphical feedback on the tabletop. Each object represents either a musical track or a microphone. "

D.A.G.O.
D.A.G.O.
IDEAL
Reaktionen
30
ähm.. ?!
spam.gif

Badtrans
Badtrans
N00b
Reaktionen
28
Auch wenn Spamm... sieht nett aus, das Teil.

Lemieux66
Lemieux66
Well-known member
Reaktionen
1
Als die da am Anfang vom Video "jamen", verstehe ich gar nicht, wo da der Zusammenhang zwischen den Bewegungen und der Musik sein soll...
Beim ersten Ausschnitt verschieben die die ganze Zeit irgendwas, der Sound bleibt aber eigentlich gleich... ???

Edit:
Ah, bei dem Beispiel um Minute 4 kann man's gut erkennen...

Overhead
Overhead
iz picturizin'
Reaktionen
205
Das Teil an sich ist geil... aber braucht man das?
Ist ja eher showeffekt.
Ausserdem finde ich dass da ne ordentliche Latenz ist.. vergleichbar mit PC-Mixern wenn man schnell hin und her fadet...

IloveTechno
IloveTechno
Gimme a funky groove
Reaktionen
5
Boa fett ich brauch son Teil!!! =)

Sieht voll spassig aus, und man kann auch zu zweit jamen :)

Voll viele möglichkeiten, geht ja besser ab als ne 307, und einfacher scheints ja auch zu sein.

Also ich bin begeister!!

Was soll das Teil den Kosten??